لیپوساکشن
موضوعات داغ

همه چیز درباره جراحی لیپوساکشن

همه چیز درباره جراحی لیپوساکشن

جراحی لیپوساکشن یک جراحی زیبایی است که با برداشتن چربی هایی که نمی توان با ورزش کردن و رژیم غذایی از بین برد، به بهبود ظاهر بدن کمک می کند. معمولاً این جراحی پلاستیک بر ناحیه لگن، شکم، ران ها، باسن، کمر، بازوها و یا صورت و غبغب انجام می گیرد تا ظاهر این نواحی زیباتر شود. لیپوساکشن یک نوع جراحی پیکر تراشی است و می تواند به صورت همزمان با دیگر جراحی های زیبایی انجام گیرد؛ مانند جراحی لیفت صورت، کوچک کردن سینه و یا ابدومینوپلاستی. در ادامه مقاله با ما باشید تا توضیحات کاملی درباره این جراحی که متقاضیان فراوانی دارد ادامه دهیم.

چه کسانی کاندید جراحی لیپوساکشن هستند؟

لیپوساکشن به بهبود سلولیت کمک نمی کند. اگر قصد دارید تا با این جراحی سلولیت ها را از بین ببرید باید بدانید که این جراحی مناسب شما نیست. اهداف واقع بینانه ای از این جراحی داشته باشید. این جراحی پلاستیک عوارض مخصوص به خود را دارد و فرد باید از سلامت جسمی مناسبی برخوردار باشد. بنابراین موارد زیر تقریباً پیش زمینه های لازم برای این جراحی هستند:

  • ۳۰ درصد با وزن ایده آل خود اختلاف داشته باشید.
  • پوستی سفت و منعطف داشته باشید.
  • سیگاری نباشید.

در صورتی که مشکلاتی در جریان خون دارید ، به بیماری قلبی دچار هستید ، دیابت دارید و یا ضعف سیستم ایمنی دارید، این جراحی برای شما مناسب نیست.

اقدامات قبل از جراحی لیپوساکشن

پیش از اینکه جراحی صورت گیرد، باید یک سری آزمایش ها انجام شوند تا جراح این اطمینان را حاصل نماید که بیمار برای این عمل آمادگی های لازم را دارد.

قبل از عمل، بیماران باید تحت برخی آزمایشات سلامتی قرار بگیرند تا از آمادگی آنها برای جراحی اطمینان حاصل شود. پزشک ممکن است به منظور پیشبرد جراحی توصیه‌های زیر را ارائه دهد.افرادی که به طور منظم از آسپرین و داروهای ضد التهابی استفاده می‌کنند باید حداقل ۲ هفته قبل از جراحی مصرف آنها را قطع کنند.ممکن است از خانوم‌ها خواسته شود که مصرف قرص‌های ضد بارداری را متوقف کنند. بیماران مبتلا به کم خونی بایستی مکمل‌های آهن خود را به طور مرتب مصرف کنند. درنهایت اینکه فرد باید یک فرم رضایت‌نامه امضا کرده و تأیید کند که از خطرات، مزایا و جایگزین‌های احتمالی این روش کاملاً آگاه است.

لیپوساکشن چربی‌های شکم معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود، اگرچه می‌توان از بی‌حسی اپیدورال نیز برای لیپوساکشن در قسمت‌های تحتانی بدن و نیز بی‌حسی موضعی برای نواحی کوچک بدن استفاده کرد.

 

 

 

 

کاندیداهای مناسب برای جراحی لیپوساکشن

لیپوساکشن به بهبود سلولیت کمک نمی کند. اگر قصد دارید تا با این جراحی سلولیت ها را از بین ببرید باید بدانید که این جراحی مناسب شما نیست. اهداف واقع بینانه ای از این جراحی داشته باشید. این جراحی پلاستیک عوارض مخصوص به خود را دارد و فرد باید از سلامت جسمی مناسبی برخوردار باشد. بنابراین موارد زیر تقریباً پیش زمینه های لازم برای این جراحی هستند:

  • ۳۰ درصد با وزن ایده آل خود اختلاف داشته باشید.
  • پوستی سفت و منعطف داشته باشید.
  • سیگاری نباشید.

در صورتی که مشکلاتی در جریان خون دارید ، به بیماری قلبی دچار هستید ، دیابت دارید و یا ضعف سیستم ایمنی دارید، این جراحی برای شما مناسب نیست.

قبل از لیپوساکشن چه مواردی را باید بدانید؟

اولین قدم مشورت با پزشک جراح است. درباره تصویری که از نتیجه نهایی عمل دارید با پزشک خود صحبت کنید. گزینه های مختلفی که با آن ها می توانید به تصویر ذهنی خود برسید را بررسی کنید و درباره مزایا، عوارض و هزینه جراحی اطلاعات لازم را کسب نمائید. در صورتی که تصمیم به انجام جراحی گرفته اید، پزشک اقدامات لازم برای قبل از جراحی را به بیمار می گوید. از جمله محدودیت های قبل از جراحی می توان به رژیم غذایی و محدودیت مصرف الکل اشاره نمود.

بیمار درباره آلرژی به داروها و داروهایی که مصرف می کند ( حتی داروهای گیاهی) پزشک را در جریان قرار می دهد. احتمال دارد برخی محدودیت های دارویی برای بیمار در نظر گرفته شود. برای مثال مصرف قرص های رقیق کننده خود مانند آسپیرین قبل از جراحی ممنوع می شود.

محل انجام جراحی لیپوساکشن

لیپوساکشن در بیمارستان انجام می گیرد. حتماً اطمینان حاصل کنید که جراحی در محیطی که دارای اعتبار کافی است انجام گیرد و استانداردها و ایمنی لازم را داشته باشد.

  • فرد در روز جراحی می تواند مرخص شود و به منزل برود. اطمینان حاصل کنید که با یک همراه به منزل بروید. در صورتی که چربی زیادی تخلیه شود نیاز است تا فرد یک شب در بیمارستان بستری شود.
  • قبل از انجام لیپوساکشن محل های خاصی در ناحیه جراحی با ماژیک مخصوص علامت زده می شوند. احتمال دارد که عکس هایی از ناحیه مورد جراحی گرفته شود تا با بعد از جراحی مقایسه گردد.
  • بعد از آن فرد بیهوش می شود و در طول جراحی هوشیاری کامل خود را از دست می دهد. در برخی موارد می توان با بی حسی موضعی هم این جراحی را انجام داد.

انواع لیپوساکشن

تنها تعدادی تکنیک محدود برای انجام لیپوساکشن وجود دارد. نقطه مشترک تمامی این تکنیک ها استفاده از لوله ای باریک به نام کانولا است که به یک دستگاه مکش متصل است و چربی های بدن را ساکشن می کند. متداول ترین نوع لیپوساکشن تکنیکی است که در آن مایع محلول استریلی در ناحیه ای که چربی باید تخلیه شود، تزریق می شود. این محلول حاوی آب و نمک و لیدوکائین و اپی نفرین است. این محلول باعث می شود که تخلیه چربی ها با خونریزی و درد کم تری امکان پذیر باشد.

در برخی موارد لیپوساکشن به همراه دستگاه اولتراسوند انجام می گیرد. در این روش امواج صوت در زیر پوست به تخریب سلول های دیواره چربی ها کمک می کند. چربی را به صورت مایع در می آورد و به راحتی از بدن خارج می کند.

طول دوره نقاهت بعد از لیپوساکشن

در صورتی که چربی کمی از ناحیه تخلیه شود احتمالاً نیازی به بستری شدن نیست. ولی باید توقع کبودی، تورم و درد و ناراحتی برای حداقل دو هفته را داشته باشید. احتمالاً پزشک از بیمار می خواهد که یک تا دو ماه بعد از جراحی از گن مخصوص استفاده کند تا ورم بعد از لیپوساکشن کنترل شود. همچنین به دلیل احتمال عفونت بعد از جراحی، برای پیشگیری از عفونت برای بیمار آنتی بیوتیک تجویز می گردد. اکثر بیماران ظرف دوهفته بعد از جراحی می توانند به فعالیت های روزمره خود بازگردند. ولی این زمان در افراد متفاوت است.

از پزشک خود در مورد موارد زیر پرسش کنید:

  • چه داروهایی باید مصرف کنم؟
  • آیا نیاز به استفاده از بانداژ و پانسمان است؟
  • چه زمانی نیاز به کشیدن بخیه ها می باشد؟
  • چه زمانی می توانم ورزش کردن را شروع کنم؟
  • در چه فواصل زمانی برای معاینه مجدد مراجعه کنم؟

عوارض جراحی لیپوساکشن

جراحی زیبایی با توجه به ماهیتی که دارد شامل عوارضی است. در صورتی که این جراحی توسط فردی حرفه ای و با تجربه انجام گیرد تا حد زیادی احتمال بروز این عوارض کاهش می یابد. از جمله عوارض نادر لیپوساکشن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • خونریزی
  • مشکلات بیهوشی
  • شوک به بدن ( که مایعات کافی در طول جراحی دریافت نمی کند)
  • تجمع مایعات در زیر پوست
  • عفونت
  • آمبولی چربی ( زمانی که تکه های کوچکی از چربی، جریان خون را مسدود می کنند)
  • سوختگی در اثر ابزار جراحی
  • برداشتن نامتقارن چربی ها
  • عکس العمل به لیدوکائین
  • تغییر در احساس پوست ناحیه و بی حسی ناحیه
  • آسیب به اعصاب، ماهیچه ها، رگ های خونی، ریه و ارگان های شکمی

یکی دیگر از عوارض لیپوساکشن ایجاد لخته خونی در عمق رگ های خونی است. در صورتی که این لخته ها به دیگر اعضای بدن برسند( مانند ریه ها) می تواند بسیار خطرناک باشد.

آیا نتیجه لیپوساکشن دائمی است؟

سلولهای چربی به طور دائمی از بدن خارج می شوند ولی در صورتی که فرد دوباره افزایش وزن پیدا کند احتمال بازگشت سلول های چربی و تجمع در ناحیه وجود دارد. برای اینکه ظاهر بدن بعد از جراحی حفظ گردد می بایست رژیم غذایی مناسبی را در پیش گرفت و از میوه ها ، سبزیجات، غلات کامل، لبنیات کم چرب و پروتئین های کم چرب استفاده نمود. همچنین ورزش کردن به صورت منظم می تواند از افزایش وزن پیشگیری کند.

هزینه لیپوساکشن

به دلیل ماهیت جراحی لیپوساکشن ( ماهیت زیبایی)، بیمه هزینه های آن را تحت پوشش قرار نمی دهد. هزینه های این جراحی شامل هزینه های بیمارستان، دستمزد جراح، هزینه های کادر بیمارستان و هزینه های مراقبت های بعد از جراحی است که در این مورد با پزشک خود مشورت کنید.

مدیریت

محمد قاسمی هستم. از بچگی با وردپرس کار میکنم و علاقه بسیار زیادی به طراحی وب دارم. این قالبو فقط از سایت راستچین تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا